Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)

 
175.22 KB
2006-12-21 10:34:30
 
 

application/pdf
Nyilvános Nyilvános
243
876
A közgyűlési jegyzőkönyvek és mellékleteik 1990 novemberétől kezdve papírformátumban elérhetőek a Halis István Városi Könyvtárban, a helyismereti részlegen.


J E G Y Z Ő K Ö N Y V


Készült Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése 2006. október 14-én (Szombat) 10,30 órakor tartott alakuló üléséről.

Az ülés helye: Vasemberház, Díszterem
(Nagykanizsa, Erzsébet tér 1-2.)

Jelen vannak: Balogh László, Bárdosi Gábor, Bene Csaba, Bicsák Miklós, Bizzer András, Bogár Ferenc, Böröcz Zoltán, Dr. Csákai Iván, Cseresnyés Péter, Cserti Tibor, Dr. Fodor Csaba, Gyalókai Zoltán Bálint, Halász Gyula, Horváth István, Jerausek István, Karádi Ferenc Gyula, Marton István, Dr. Károlyi Attila József, Dr. Kolonics Bálint, Papp Ferenc, Papp Nándor, Polai József, Röst János, Szőlősi Márta Piroska, Tóth László, Tóth Nándor képviselők,
Deiszinger József, Dobri Lajos, Dr. Varga Eszter, Fertig István, Gondi Zoltán, Horváth Gézáné, Kalmár István, Kassai Zoltán, Lelkó Tamás, Móricz István, Nagy József György, Papp János, Szántó Zsuzsanna, Takács András, Takács Zoltán, Váradi Istvánné, Vargáné Holló Kornélia, Vukics József külsős bizottsági tagok

Tanácskozási joggal megjelentek: Dr. Kelemen Marcell jegyző, Dr. Gyergyák Krisztina aljegyző, Dr. Ördög Ferenc – a Helyi Választási Bizottság elnöke


Himnusz


Bicsák Miklós korelnök: Tisztelettel és szeretettel köszöntöm Dr. Ördög Ferencet, a Helyi Választási Bizottság elnökét, a 2006. évi önkormányzati választáson Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlésébe megválasztott önkormányzati képviselőket, és valamennyi nagykanizsai lakost, akik személyesen vagy a médiából nyomon követik alakuló ülésünket. Külön köszöntöm polgármesteri hivatalunk vezetőit és dolgozóit, akik a választás törvényes lebonyolításával lehetővé tették az új képviselőtestület hivatalba lépését.
Megállapítom, hogy a közgyűlés 26 tagból áll, jelen van 26 fő. Megállapítom, hogy az alakuló ülés határozatképes, azt megnyitom.
Köszönetemet fejezem ki a Helyi Választási Bizottság valamennyi tagjának a helyi önkormányzati választások eredményes és törvényes lebonyolítása érdekében kifejtett munkájáért, és felkérem Dr. Ördög Ferenc elnök urat, hogy ismertesse a választások nagykanizsai eredményét.

Dr. Ördög Ferenc (Helyi Választási Bizottság Elnöke): Ismerteti a választás eredményét.


(A választás eredménye a jegyzőkönyvhöz mellékelve.)


Bicsák Miklós: Köszönöm Dr. Ördög Ferenc úr tájékoztatását, és felkérem, vegye ki az esküt a megválasztott önkormányzati képviselőktől.


A megválasztott képviselők leteszik az esküt és átveszik megbízólevelüket.


Bicsák Miklós: Felkérem elnök urat, eskesse fel városunk polgármesterét, Marton István urat, és adja át részére a polgármesteri megbízólevelet.


Marton István polgármester leteszi az esküt.


Szózat

Marton István: Tisztelt Hölgyeim és Uraim, az alakuló ülés ünnepélyes része lezárult, az ülés az alábbi napirendi pontokkal folytatódik. Javaslom, hogy valamennyi napirendi pontot nyílt ülésen tárgyaljuk.
1. A polgármester programjának ismertetése
2. Javaslat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2003.(IV.23.) sz. rendelet módosítására
3. Javaslat az önkormányzati bizottságok létrehozására, tagjainak megválasztására
4. Javaslat a polgármester illetményének megállapítására
5. Javaslat alpolgármester választására
6. Javaslat az alpolgármester illetményének megállapítására
7. Javaslat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közbeszerzési Szabályzatának módosítására, és a Közbeszerzési Bizottság tagjainak megválasztására
Van valakinek kérdése vagy javaslata?

Bogár Ferenc: Azt kérem, hogy a 7. napirendi pontot, amely „Javaslat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közbeszerzési Szabályzatának módosítására, és a Közbeszerzési Bizottság tagjainak megválasztására”, halasszuk el, és a rendes közgyűlést megelőzően menjen végig bizottsági szakaszokon a Közbeszerzési Bizottság felállításának a kérdése, és ezt követően még ebben a hónapban rendes közgyűlésen döntsünk. Indokom a következő: A jegyzői állásfoglalás szerint a jelenleg funkcionáló Közbeszerzési Bizottság a hónap végéig törvényesen működik és ellátja ezt a feladatát. A második, hogy szakítsunk azzal a hagyománnyal, hogy kizárólag csak bizottsági elnökökből álljon a Közbeszerzési Bizottság, és e legfontosabb indokom az, hogy a társadalmi kontroll biztosítása, a fejlesztési pénzek körüli esetleges anomáliák elkerülése érdekében szükségesnek tartanám az ellenzéki pártok képviselőinek részvételét a Közbeszerzési Bizottság munkájában. Ehhez viszont a bizottsági szakban le kellene folytatni a szükséges egyeztetéseket. A három felsorolt indokom alapján kérem, hogy tisztelt képviselőtársaim értsenek egyet javaslatommal, vegyük le jelenleg a 7. napirendi pontot, és a következő rendes közgyűlésen foglalkozzunk vele.

Marton István: Nem kívánok vitába bonyolódni Bogár úrral, hisz a javaslatában van olyan, amit éppen meg is lehetne szívlelni, de úgy gondolom, hogy bő évtizedig fennálló gyakorlatot kell alkalmazni úgy, hogy a bizottságok elnökeiből állt a Közbeszerzési Bizottság, és kétségtelen, hogy a jelenlegi még hó végéig működhetne, de vannak olyan dolgok, amik még évekig működhetnének, ha közbe nem lépnénk. Ennek érdekében fenntartom az eredeti javaslatomat, és kérem, hogy szavazzanak a közgyűlés tagjai a napirendi pontokról. Először a módosítást az utolsó napirendi ponthoz kérem, hogy utasítsák el, mert fenntartom az eredeti javaslatomat.


A közgyűlés 5 igen és 20 nem szavazattal a javaslatot nem fogadja el.


Marton István: Ezek után felteszem szavazásra a hét napirendi pontból álló eredeti javaslatomat. Kérem, szavazzunk igennel. Mivel Balogh László nem jelenlévő tekinthetőnek a számítógépes rendszer hibája miatt, kérem, hogy kézfelemeléssel szavazzunk.


A közgyűlés 23 igen és 3 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő napirendi pontokat tárgyalja:


Napirendi pontok:

1. A polgármester programjának ismertetése (szóban)
Előterjesztő: Marton István polgármester
2. Javaslat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlésének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2003. (IV. 23.) sz. rendelet módosítására (írásban)
Előterjesztő: Marton István polgármester
3. Javaslat az önkormányzati bizottságok létrehozására, tagjainak megválasztására (szóban)
Előterjesztő: Marton István polgármester
4. Javaslat a polgármester illetményének megállapítására (szóban)
Előterjesztő: Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság elnöke
5. Javaslat alpolgármester választására (szóban)
Előterjesztő: Marton István polgármester
6. Javaslat az alpolgármester illetményének megállapítására (szóban)
Előterjesztő: Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság elnöke
7. Javaslat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közbeszerzési Szabályzatának módosítására és a Közbeszerzési Bizottság tagjainak megválasztására (írásban)
Előterjesztő: Marton István polgármester



1. A polgármester programjának ismertetése (szóban)
Előterjesztő: Marton István polgármester


Marton István: Tisztelt kanizsai polgárok, tisztelt közgyűlés! Törvényi kötelmemnek eleget téve ismertetem Önökkel programomat, mely azok számára, akik figyelemmel kísérték a választási kampányt, ismerős lesz, hiszen alapját a FIDESZ-KDNP programja képezi. Az előttünk álló négy évnek legfontosabb feladatai – a pillanatnyi intézkedésekről beszélek elsősorban, aminek az a lényege, hogy ebben a pillanatban a város tényleges vagyoni és pénzügyi helyzetét, és a változtatásra tett javaslatokat kell a lakosság elé tárni. Úgy gondolom, hogy mivel a III. negyedéves mérleg hamarosan elkészül, ez akadályba nem fog ütközni. Nagyon fontos lesz megtudni, hogy pontosan hogyan néz ki a teljes értékesíthető vagyon, hiszen a forgalomképes vagyon a folyamatos eladások és a megfontolt vásárlások híján gyakorlatilag a teljes vagyon 10 %-a alá esett. Sajnos az előző négy évben gyakorlatilag csak eladósodás történt, a vagyontárgyaink részéről is, miközben a kötelezettség vállalásunk, ami áll a hitelekből, azok kamataiból és egyéb tartós, évekre nyúló vállalásokból, ez az adósságállomány együttesen mintegy megtízszereződött, és a kérdés csupán annyi, hogy a 6 milliárd Ft-ot mennyivel haladja meg, és ez bizony ennek a négy évnek a termése. A mai napon például a város folyószámla hitele már 150 millió Ft környékén van, miközben most kellene, hogy tele legyen a kassza, lévén az itt ülő hölgyeknek és uraknak szinte mindegyike tudja, hogy szeptember 15-tel, tehát egy hónappal ezelőtt futottak be a II. félévi adóbevételeink. Ezek után én elkerülhetetlennek tartom a másfél évtizeddel ezelőtt általam megálmodott vagyonkezelő holding vagy részvénytársaság létrehozását. Nagyon fontosnak tartom, hogy aki pénzzel foglalkozik, az, mint a sajátját, úgy kezelje a köznek a pénzét. Ez szól minden gazdálkodási egység vezetőjének, illetve a köztisztviselőknek. A másik nagyon fontos dolog, tehát a vagyoni és pénzügyi helyzet tisztázását követően, hogy az elmúlt négy évben a vállalkozókat érintő hátrányos intézkedéseket semlegesíteni kell, tehát megszüntetni a sorozatos helyi adóemeléseket, az esetenkénti preferálható kivételeket visszaállítani, és az önkormányzat által megrendelt munkáknál természetesen a törvények adta kereteken belül előnyben részesíteni a helyi vállalkozókat és vállalkozásokat. Tűrhetetlen, hogy a megyei jogú városok sorában az utolsók között vagyunk a tekintetben, hogy a helyi vállalkozások úgy darabban, mint összegben mennyi munkát nyerhettek el városunkban. Magyarul, a helyi vállalkozások nem lehetnek esélytelenek a saját városukban. Városunkban sok beruházás élénk vitát váltott ki, nem csak a szükségesség vagy szükségtelensége okán, hanem a törvényességnek be nem tartása miatt is. Tehát nagyon fontos, hogy az önkormányzatnak, aki a törvény egyik legfőbb alkalmazója, de a helyi törvények alkotója is, szerezzen újból érvényt a törvényességnek. Mikre gondolok konkrét ügyek említése nélkül? Nem lehet, mondjuk egy terület tulajdonjogának megszerzése nélkül építkezni. Ennek eredménye néhány félbehagyott építkezés városunkban. Ugyanúgy nem lehet engedély nélkül sem építkezni, senkinek sem. Ezekből és más hasonló anomáliákból sajnos 100 milliót meghaladó nagyságrendű a várható pervesztéseinknek a hatása, aminek a kivédésére úgy gondolom, hogy konstruktívan kell felkészülni, hiszen már éppen az előző napon is volt egy ilyen jellegű tárgyalásunk is, és ezt általánossá kell tenni ebben a városban. Mindenképpen meg kell, hogy akadályozzuk, és ez testületi feladat, nem a jobboldal vagy a baloldal külön ügye, hogy a Kórház működtetése magánkézbe kerüljön. Az országban több helyen szakmai befektetőknek álcázott pénzügyi érdekcsoportok csaptak le a kórházakra, és ennek az elemzése hasonló nagyságrendű, hatósugarú kórházak esetén azt hiszem, hogy mindenképpen feladatunk lesz ahhoz, hogy bebizonyosítsuk azoknak, akik azt hiszik, vagy azt próbálják elhitetni, hogy ez mennyire jó lenne az embereknek. Nagyon egyszerű az ábra, mert ezek a befektetők gyakorlatilag egy újabb láncszem lennének az OEP és az állampolgárok között, ami pedig ugye azt jelenti, hogy a profitért dolgoznak, tehát csak kevesebb juthatna az állampolgárok gyógyítására. Sokat beszéltek az előző ciklusban az oktatási és a kulturális negyed …….. (rendszerhiba miatt a hozzászólás egy része nem került rögzítésre) …. itt lehetőség. Választási programunknak egyik hangsúlyos eleme volt az egyre inkább sorvadó élsportban a korábbi színvonal helyreállítása. Itt elsősorban a labdajátékokra, illetve az alapsportágakra gondolunk. A helyi közlekedés rendjének átszervezése, bár sokak szerint nagy siker volt, aminek voltak valóban sikeres elemei, de mindent elkövetünk, legalább két neuralgikus pontnak az új menetrendben való kiküszöbölésére. A sok ezer embert érintő keleti városrészből a vasútállomásra való lejutásra, illetve a Kiskanizsán régóta húzódó körjárat kialakítására gondolunk. A közgyűlésben természetesen, akik ismernek, és azért vannak itt olyanok, akikkel 10-15 éve együttdolgoztunk, és mindenkinek felajánlom az együttműködést. Ez azt hiszem, hogy a bizottsági helyek elosztásánál már valami kis példát is nyújtott az együttműködő frakciók részéről, és amit nagyon fontosnak tartunk, és azt hiszem, ebben is léptünk előre már az elmúlt héten, és az azt megelőzőben, tehát amióta a választásokat mi nyertük, hogy a Polgármesteri Hivatalban a megfélemlítésen alapuló légkörnek a megszüntetése. Szóval az nem működik, hogy valaki a legokosabb, az működik viszont, hogy ha valami eldől, akkor azt csak egyféleképpen lehet már végrehajtani, konkrétan a döntésnek megfelelően. Még talán annyit az előbb emlegetett adósságról, hogy ördögi módon lett ez kitalálva, tisztelt hölgyek és urak. Ahogy már többüknek mondtam, szeptemberre a városban szilveszter volt a beruházások tekintetében. Szerződésileg az a felvenni tervezett bő 2 milliárd Ft le van kötve. Az itt ülők zöme pontosan tudja, hogy ez mit jelent. De még egyetlen apró adalék, nevezetesen az, hogy a város adósságszolgálata decemberre, egy hónapra több mint az azt megelőző 11-re együttvéve. Azt hiszem, hogy az adósságspirálból mindenképpen ki kell, hogy törjünk. Én nem mondom azt, amit itt négy évvel ezelőtt lehetett hallani, hogy a város csődben van, mert én azt mondom, hogy nincs csőd, csak csődveszély, amit együttes munkával el fogunk tudni hárítani. És éppen ezért én nagyon kérek minden képviselő hölgyet és urat, hogy mindenki rendkívül nagy önmérsékletet tanúsítson a 2007-es költségvetés összeállításánál.

Tóth László: A harmadik Magyar Köztársaság ötödik nagykanizsai önkormányzatának alakuló ülésén tisztelettel köszöntöm Önöket a Magyar Szocialista Párt önkormányzati frakciójának nevében. Talán soha nem volt ilyen nagy a politika felelőssége és egyben lehetősége, mint most, amikor Nagykanizsa hosszú távú jövőjét alakítjuk. A Magyar Szocialista Párt Nagykanizsai Szervezetének 2006. tízes évekre vonatkozó önkormányzati programjának III. 10.8. pontja rögzítette, miszerint nem tekintjük automatikusnak, nem tekintjük törvényszerűnek a pártok közötti automatikus, adott témától független szembenállást, a viszonyok rendezésére, illetve adott kérdésekben együttműködésre törekszünk. Mi, kanizsai szocialisták valljuk, hogy a város érdekében meghozandó döntéseknél elsősorban nem politikai ideológiai hozzáállás, hanem elsősorban szakszerűség és tolerancia szükséges. Úgy gondoljuk, hogy egymás nézeteinek a tiszteletben tartása elemi érdekünk. A különböző, sokszor nem is igazán ellentétes érdekeket egyeztetni kell, nem pedig figyelmen kívül hagyni, a közmegegyezéshez ugyanis ezen keresztül vezet az út, amelyhez az önkormányzat jogszerű és megfontolt, megalapozott döntései adhatnak formát. Tisztelt Polgármester Úr! A Magyar Szocialista Párt önkormányzati frakciója a párt választási programjában meghatározottaknak eleget téve nem kíván pártpolitikát folytatni a közgyűlésben. Konstruktív, korrekt ellenzéki magatartásra törekszünk és fogunk tanúsítani. A fentiekre figyelemmel támogatni fogjuk Marton István polgármester úr mindazon kezdeményezését, amely a városunk fejlődését, érdekét képviseli, de csakis azokat. Ehhez kívánok minden képviselőtársamnak és Önnek sok sikert, erőt, egészséget, és a magam nevében pedig szíves, megértő türelmüket.

Marton István: Köszönöm az MSZP frakcióvezetőjének az általa elmondott szavait. Én szintén erre gondoltam, hogy a konstruktív együttműködés és az én szavaim is, azt hiszem, ezt tükrözték. Én ezt a magam nevében, illetve a FIDESZ frakciója nevében megköszönöm.

Halász Gyula: A napirendi ponthoz szeretnék hozzászólni, és elsőként gratulálni Polgármester Úrnak, bejutott képviselőtársaimnak, és mindenkinek, akik majd a külső bizottsági munkában is részt vesznek. Polgármester úr programjával kapcsolatban egy rövid megjegyezésem lenne, hogy négy évre ezt a programot én nagyon szolidnak tartom, és ez a kifejezés nem fedi az egész tartalmat. Mire gondolok? Polgármester úr nem tett említést, ami a városban az egyik legnagyobb probléma, a munkahelyteremtés feltételeinek megteremtéséről, például az Ipari Park bővítésének lehetőségéről, különböző olyan városfejlesztési célokról, amelyek az új munkahelyek idetelepítését szolgálja. Gondolok például a termálprogramra, a megújuló energia programra, és több olyan programra, ami már részben előkészítési fázisban van, és részben folytatni lehetne. Nem szólt Polgármester Úr arról, hogy a II. Nemzeti Fejlesztési Tervben lehetőségként kínálkozó programok közül mire kívánja a súlypontot helyezni, milyen irányban kíván elmozdulni. Nagyon szeretnénk kérni Polgármester Úrtól, hogy a következő ülésre legyen egy írásos anyag, ami a polgármesteri programot takarja, lefedi. Azt se tartanám szentségtörésnek, ha a mostani program kiegészülne az Ön által kifelejtett vagy átgondolt dolgok közül. Én azt szeretném, hogy Ön is legyen olyan sikeres polgármester, mint Gyimesi Endre, Szita Károly, vagy Kósa Lajos, és próbáljon meg olyan egységet, olyan stílust megteremteni az önkormányzati testületben, a hivatalban, hogy Nagykanizsa tényleg sikeres város legyen.

Cserti Tibor: Engedjék meg, hogy a …. nevében, az egyedüli pártoktól független Nagykanizsai Városvédő Egyesület nevében szóljak pár szót. Elöljáróban szeretném megköszönni mindazoknak a választópolgároknak a voksait, akik egyesületünket ismét mandátumhoz juttatták. Ezt követően természetesen azonnal gratulálni szeretnék a FIDESZ-KDNP Polgári Párt mandátumhoz jutott képviselőinek, és természetesen az abszolút többséghez külön gratulálok. Én úgy gondolom, hogy Polgármester Úr programjában megfogalmazottakhoz ez az abszolút többség olyan korlátlan és vissza nem hozható lehetőséget teremt a város töretlen fejlődésére, amivel feltétlenül élni kell. Mi ehhez egy dolgot tudunk csak nyújtani, konstruktív ellenzéki szerepről nem beszélhetek, hisz nem vagyunk ellenzék, eddig sem voltunk. Vezető szerepről megint nem tudunk beszélni. Egyetlenegy lehetőség marad természetesen, hogy minden értelmes, okos, támogatást, programot, szakmai javaslatot górcső alá veszünk, kritikusan megvitatunk, és ha az tényleg a város érdekét szolgálja, azt természetesen támogatni fogjuk. Ehhez kívánok mindenkinek jó munkát, szakmai munkát, türelmet, bölcsességet, és konstruktív együttműködést. Külön örülök, hogy a mellettem jobbra ülő MSZP képviselői is ezt a nézetet vallják. Úgy legyen.

Marton István: Még egy hozzászólót látok, de úgy gondolom, hogy egy pártból, ahol ketten vannak, elég, ha egy ember szól hozzá.

Röst János: Polgármester Úr, ezt nem teheti meg. (mikrofon nélkül beszél, nehezen érteni)

Marton István: Az első hozzászólónak azért még annyit mondanék, hogy valóban én lényegesen hosszabb programot írtam, mint amit mondtam, de egyrészt nem akartam visszaélni az itt lévők türelmével, másrészt pedig úgy gondolom, hogy Halász úr, ha egy kicsit jobban figyelt volna, akkor a hiányolt munkahelyi intézkedésekkel kapcsolatban talán nem felejti el észrevenni, hogy munkahelyet ugye a vállalkozók teremtenek, és én pontosan azzal kezdtem 2. pontként, hogy az elmúlt négy évben a vállalkozókat ért hátrányos intézkedéseket kell semlegesíteni. Valóban ezt túl mélységesen nem fejtettem ki. Általánosságban azt kell még, hogy mondjam, hogy mi mindent folytatunk, ami az elmúlt 4-6-8 évben jó volt, de ki kell mondani, és én céloztam is erre, hogy leltárt kell készíteni, mert az elmúlt négy év cselekedetei nagyon, de nagyon nagymértékben átgondolatlanok voltak. És úgy gondolom, hogy ezt nem csak a testületi tagok ismerték fel, hanem ezt az állampolgárok is. Aki foglalkozott egy kicsit is a politikával, azok ezt megállapíthatták. Ezzel a napirendet lezárom.



2. Javaslat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlésének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2003. (IV. 23.) sz. rendelet módosítására (írásban)
Előterjesztő: Marton István polgármester


Marton István: A hatályos Szervezeti és Működési Szabályzatban az előterjesztésnek megfelelően az alábbi módosításokat javaslom.
A Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottság elnevezést javaslom Városüzemeltetési Bizottságra változtatni. Ennek az az értelme, hogy minden bizottság nagykorú. A bizottságokban nagykorú, felkészült szakemberek ülnek, és minden szakterületnek át kell látni a saját területét érintő gazdasági kérdéseket is.
Javaslom, és az előbb is azt mondtam, hogy mindent folytatunk, ami jó, és itt jön egy ilyen, javaslom, hogy a bizottságok száma és összetétele, azaz képviselő és nem képviselő tagjainak száma változatlan maradjon. Ez ebben az esetben azt jelenti, hogy 48 tag van a hat bizottságban, három bizottságban van 9 tag, és háromban van 7 tag.
A képviselői tiszteletdíjak „A polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről, és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény módosításának” megfelelően csökkenek. A jogszabályváltozás alapján a képviselők havi tiszteletdíja nem haladhatja meg a köztisztviselői illetményalap 2,6-szorosát. Ezt el kell, hogy mondjam, bár az itt ülő képviselő hölgy és urak már erről tájékoztatva lettek. Ha a képviselő bizottságnak tagja, akkor a tiszteletdíja az alapdíjon felül – több bizottsági tagság esetén is – legfeljebb az alapdíj 45 %-ával növelhető. Ez azt jelenti, hogy 5 %-os a csökkenés, mert eddig 50 % volt 16 éven át. A bizottság nem képviselő tagja az alapdíj 45 %-át meg nem haladó tiszteletdíjban részesíthető. Értelemszerűen a 45 % mellett foglalunk állást. A bizottság elnökének, a tanácsnoknak a tiszteletdíja az alapdíjon felül – több tisztség, bizottsági tagság esetén is – legfeljebb az alapdíj 90 %-ával növelhető. Mielőtt az itt ülő hölgyek és urak elszörnyednének, közölnöm kell, hogy azért tanácsnoki beosztást nem tervezünk, csak bent van az SZMSZ-ben. A képviselőtestület a kötelezettségeit megszegő képviselő megállapított tiszteletdíját legfeljebb 25 %-kal, maximum 12 havi időtartamra csökkentheti. Ez egyszerűen magyarra fordítva azt jelenti, hogy bizottsági kültagnak nem csökkenthető a javadalmazása, csak a bent lévő testületi tagoknak. A bizottsági kültagokkal – bocsánat –, ha nem megfelelő munkát végeznek, akkor másképp kell eljárni. Azért vannak a delegálók, hogy értékeljék a munkájukat. A rendelet módosításával kapcsolatban vannak-e javaslatok? Amennyiben netán nincsenek, a rendelet módosítását fogadjuk el az előterjesztés szerint.

Röst János (ÜGYREND): A polgármester olyat tett az előbb, amit utoljára Suhai Sándor. Bejelentkezett képviselőnek nem adta meg a szót, Papp Ferencnek és nekem. Én úgy gondolom, hogy alakuló ülésen az Ön részéről méltatlan. Arra kérem Jegyző Urat, hogy vegye át Marton István az SZMSZ-t, és értesse meg vele, hogy ilyet nem tehet.

Marton István: Tisztelt Röst Úr! Amikor én ránéztem a gépre a napirend lezárása előtt, mondjuk 10 másodperccel, még csak Ön volt bejelentkezve. Én úgy gondolom, hogy a politikai korrektség jegyében a frakciók egy, azaz egy esetben kérhettek szót, és ezt megtette. Hát a legnagyobb frakció, a FIDESZ-KDNP-n kívül, aki 6 fővel rendelkezik, egy emberrel kért szót. Én nem szeretném, ha lennének emberek, akik szétbeszélnék a közgyűlést, és hát mondjuk, nem tekintem külön kitüntetésnek az összehasonlítást, de a közgyűlésen rendnek kell lenni. Minden párt tudta, hogy az a javaslatunk, hogy egy embere szóljon. Nem kell két embernek kétszer, háromszor szerepelni. Papp úrtól elnézést kell kérnem, mert lehet, hogy tényleg az utolsó másodpercekben bejelentkezett, de én ezt nem láttam.

Dr. Fodor Csaba: Lehet, hogy egy kicsit zavartkeltő módon, de én a napirendről szeretnék beszélni. Én azt gondolom, az előterjesztést, amit szóban Polgármester Úr tett, az jó, csak az írásos anyag nem ennek felel meg, mert az a tény, hogy a Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottságból kivesszük a gazdasági nevet, a városüzemeltetés marad, és egyébként azt mondjuk, hogy ahol eddig a GVB szó szerepelt a rendeleteinkben, ott ezentúl a Városüzemeltetési Bizottságot kell érteni, ez tartalmi változást nem jelent. Tehát én azt kérem – elfogadom én ezt így, de azzal a feltétellel, hogy 2006. november 15-ig azokat a tartalmi változásokat, amelyeket a Polgármester Úr mondott, miszerint nagykorúsítjuk a bizottságokat, akkor át kell vezetni, és arra nem szabad a 2007. április tizenvalahányadiki dátumot megtartani. Ez a módosító javaslatom.

Marton István: Fodor úr, Önnek tökéletesen igaza van. A 2007. április 14. nem azt jelenti, hogy akkor akarjuk megcsinálni. Ezt villámgyorsan meg akarjuk csinálni, vagy a következő, vagy az azt követő közgyűlésen, de mindenképpen az idei esztendőben. Ez a kérdés nem lehet kérdés, de örülök neki, hogy Ön ezt külön kihangsúlyozta. De az alapálláshoz ezt tudni kellett, és tényleg technikailag egy kicsit tűnhet felemásnak a megoldás, de azt hiszem, hogy érthető. Köszönöm a figyelemfelhívást.

Cserti Tibor: Egyetlen konstruktív javaslatom máris van Polgármester Úr. A programnak egy olyan állítása volt, hogy tanácsnok személyére nincsen szükség, és ehhez is kívánják tartani magukat. Akkor ki kell emelni az SZMSZ-ből, tehát ilyen értelemben formalitásképpen maradna bent. Tehát indítványozom azt, hogy emeljük ki, és azzal összefüggésben minden feladatkört szüntessünk meg.

Marton István: Cserti Úr! Én megígérem Önnek, hogy ez ki lesz véve, de aki megnézte az anyagot, az láthatta, hogy most az SZMSZ csak annyiban módosul, amennyiben az alakuló ülésen okvetlenül módosítanunk kell. Én itt a nyilvánosság előtt leteszem Önnek a nagyesküt, hogy ez az első módosításon ki lesz véve. Több hozzászólást nem látok. Kérem, hogy szavazzon a rendeleti javaslatról a testület.

Cserti Tibor: Módosító javaslatom volt.

Marton István: Cserti úr nem mondta, hogy módosító javaslata van, véleményként fogtam én fel.

Cserti Tibor: ….. lényegtelen az ügy szempontjából (mikrofon nélkül beszél, nehezen érteni.)

Marton István: Akkor az a kérésem, hogy fogalmazza meg szövegszerűen.

Cserti Tibor: Nem kívánok szövegszerű kiegészítést tenni hozzá. Még egyszer mondom, az volt a javaslatom, hogy formalitásképpen ne maradjon benn, a tanácsnok funkciót szüntessük meg, ezzel kapcsolatos minden feladatkört vegyünk ki. Ennek az átvezetése a Jegyzői Kabinet által könnyen megtehető. Itt az elvi kérdésről kellene dönteni. Még egyszer mondom, elállok a javaslattól, nem kell róla szavazni.

Marton István: Én egy kicsit ezt Fodor úrnak megválaszoltam, de köszönöm. Akkor kérem, hogy szavazzanak a rendeleti javaslat elfogadásáról.


A közgyűlés 23 igen és 3 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő rendeletet alkotja:


45/2006.(X.19.) számú rendelet

Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlésének 45/2006.(X.19.) számú rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 26/2003.(IV.23.) számú rendelet módosításáról.

(A rendelet a jegyzőkönyvhöz mellékelve.)


Marton István: Az 1994. évi LXIII. tv. 62. § (5) bekezdése kimondja, hogy a képviselőtestületek az alakuló ülésüket követő fél éven belül felülvizsgálják, megalkotják a Szervezeti és Működési Szabályzatukat. Indokolt, hogy a feladat megkezdésére a testület már az alakuló ülésen megbízást adjon. Javaslom, hogy bízzuk meg Dr. Kelemen Marcell jegyző urat az SZMSZ felülvizsgálatával. A határozati javaslat a következő: Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése megbízza Dr. Kelemen Marcell jegyzőt, hogy a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 26/2003.(IV.23.) számú rendelet felülvizsgálatát végezze el, majd terjessze a közgyűlés elé. Határidő: 2007. április 14. Felelős: Dr. Kelemen Marcell jegyző. Az előbbi hozzászólás kapcsán én említettem, hogy én nem szeretném, hogyha ez eddig húzódna. Ez a törvényi kötelem, hogy ezen belül kell megoldani. Ezért, aki a javaslattal egyetért, kérem, szavazzon.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza:


271/2006.(X.14.) számú határozat

Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése megbízza Dr. Kelemen Marcell jegyzőt, hogy a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 26/2003.(IV.23.) számú rendelet felülvizsgálatát végezze el, majd terjessze a közgyűlés elé.

Határidő: 2007. április 14.
Felelős : Dr. Kelemen Marcell jegyző



3. Javaslat az önkormányzati bizottságok létrehozására, tagjainak megválasztására (szóban)
Előterjesztő: Marton István polgármester


Marton István: A képviselőtestület döntéseinek előkészítésére, szervezésére és a döntések végrehajtásának ellenőrzésére az SZMSZ-ben létrehozott bizottságok elnökének és tagjainak megválasztása szükséges. A bizottsági tagnak jelölt személyek írásban nyilatkoztak, hogy hozzájárulnak a nyílt ülés tartásához, és megválasztásuk esetén vállalják a bizottsági tagságot. Köszönöm a nyilatkozatukat. Kicsit zavarban lennénk, ha most hirtelen át kellene menni zárt ülésbe egy díszközgyűlésen, aminek már a normál része zajlik. A szavazás bizottságonként zajlik a következő módon. A bizottság elnökének a nevével kell kezdeni, utána szavazni kell minden egyes önkormányzati képviselőről, aki bizottsági tag lesz. Végül meg kell választani minden egyes bizottsági kültagot is. A szavazás minden esetben minősített többséggel történik. Ez egy elkerülhetetlen procedúra, ami nem túl kellemes. Nézzük a bizottságokat. Elsőként az Oktatási, Kulturális, Ifjúsági és Sportbizottság kerül sorra. Elnökének javaslom Balogh László képviselő urat. Aki ezzel egyetért, kérem, szavazzon.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Én beszéltem a közgyűlése előtt minden bizottsági elnöknek javasolt úrral. Ők azt mondták, hogy saját magukra nem fognak szavazni. Tehát az 1 tartózkodás nem érhető félre, az saját magáról szól. Tagjának javaslom - az elnökön kívül még három beltag kell, hogy legyen - elsőként Bene Csaba képviselő urat. Aki egyetért, szavazzon.


A közgyűlés 24 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Új szavazást kérek.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Dr. Károlyi Attila.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Papp Ferenc.


A közgyűlés 23 igen és 3 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Külső tagnak javaslom Dobri Lajos urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Külső tagnak Takács András urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Külső tagnak Gondi Zoltán urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza:





272/2006.(X.14.) számú határozat

Nagykanizsa Megyei Jogú Város közgyűlése

az Oktatási, Kulturális, Ifjúsági és Sportbizottságot 4 fő belső taggal és 3 fő külső taggal létrehozza.

Elnökének: Balogh László
Belső tagjainak: Bene Csaba
Dr. Károlyi Attila
Papp Ferenc
Külső tagjainak: Dobri Lajos
Takács András
Gondi Zoltán
-t megválasztja.


Marton István: A Pénzügyi Bizottság következik. Elnökének javaslom Tóth László képviselő urat. Aki egyetért, kérem, szavazzon.


A közgyűlés 23 igen és 2 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Tagnak javaslom Bizzer András képviselő urat. Aki egyet ért, kérem, szavazzon.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Karádi Ferenc képviselő urat.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Cserti Tibor képviselő urat.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Most jönnek a külső bizottsági tagok. Külső bizottsági tagnak javaslom Lelkó Tamás urat. Aki egyetért, kérem, szavazzon igennel.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Szántó Zsuzsannát.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Vukics József urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza:


273/2006.(X.14.) számú határozat

Nagykanizsa Megyei Jogú Város közgyűlése

a Pénzügyi Bizottságot 4 fő belső taggal és 3 fő külső taggal létrehozza.

Elnökének: Tóth László
Belső tagjainak: Bizzer András
Karádi Ferenc
Cserti Tibor
Külső tagjainak: Lelkó Tamás
Szántó Zsuzsanna
Vukics József
-t megválasztja.


Marton István: A Szociális és Egészségügyi Bizottság a következő. Ebben a bizottságban az eddigi két bizottságtól eltérően nem 7, hanem 9 tag lesz. Ebből adódóan az elnökön kívül 4 belső és 4 külső tagot kell választani. Elnökének Dr. Csákai Iván képviselő urat javaslom. Aki egyetért, kérem, szavazzon igennel.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Bárdosi Gábor képviselő urat.


A közgyűlés 25 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Polai József képviselő urat.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Szőlösi Márta Piroska képviselő asszonyt.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Röst János képviselő urat.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Külső bizottsági tagnak javaslom Horváth Gézáné asszonyt.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Nagy József György urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.
Marton István: Váradi Istvánné asszonyt.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Móricz István urat.


A közgyűlés 23 igen és 3 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza:


274/2006.(X.14.) számú határozat

Nagykanizsa Megyei Jogú Város közgyűlése

a Szociális és Egészségügyi Bizottságot 5 fő belső taggal és 4 fő külső taggal létrehozza.

Elnökének: Dr. Csákai Iván
Belső tagjainak: Bárdosi Gábor
Polai József
Szőlősi Márta Piroska
Röst János
Külső tagjainak: Horváth Gézáné
Nagy József György
Váradi Istvánné
Móricz István
-t megválasztja.



Marton István: Negyedik bizottságként jön a szintén 7 taggal rendelkező Ügyrendi-, Jogi és Közrendi Bizottság, mely bizottság elnökének Dr. Kolonics Bálint képviselő urat javaslom. Kérem, aki egyetért, szavazzon igennel.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Bene Csaba képviselő urat.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Böröcz Zoltán képviselő urat.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Tóth Nándor képviselő urat.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Külső bizottsági tagnak javaslom Fertig István urat.
A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Papp Viktor urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Dr. Varga Eszter hölgyet.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza:


275/2006.(X.14.) számú határozat

Nagykanizsa Megyei Jogú Város közgyűlése

az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottságot 4 fő belső taggal és 3 fő külső taggal létrehozza.

Elnökének: Dr. Kolonics Bálint
Belső tagjainak: Bene Csaba
Böröcz Zoltán
Tóth Nándor
Külső tagjainak: Fertig István
Papp Viktor
Dr. Varga Eszter
-t megválasztja.


Marton István: Áttérünk az ötödik bizottságra. A Városfejlesztési, Idegenforgalmi és Környezetvédelmi Bizottság, melyben elnöknek Papp Nándort javaslom. Aki egyetért, kérem, szavazzon igennel. Ez újból egy 9 fős bizottság.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Bizzer András képviselő urat javaslom tagnak.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Dr. Fodor Csaba képviselő urat javaslom.


A közgyűlés 25 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Gyalókai Zoltán képviselő urat javaslom.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Halász Gyula képviselő urat javaslom.

A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Külső bizottsági tagnak javaslom Kassai Zoltán urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Papp János urat.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Polka P. István urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Vargáné Holló Kornélia hölgyet.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza:


276/2006.(X.14.) számú határozat

Nagykanizsa Megyei Jogú Város közgyűlése

a Városfejlesztési, Idegenforgalmi és Környezetvédelmi Bizottságot 5 fő belső taggal és 4 fő külső taggal létrehozza.

Elnökének: Papp Nándor
Belső tagjainak: Bizzer András
Dr. Fodor Csaba
Gyalókai Zoltán Bálint
Halász Gyula
Külső tagjainak: Kassai Zoltán
Papp János
Polka P. István
Vargáné Holló Kornélia
-t megválasztja.


Marton István: Az utolsó bizottság - ami szintén 9 tagú - szavazása következik, a Városüzemeltetési Bizottságé, amely elnökének Gyalókai Zoltán Bálint képviselő urat javaslom. Aki ezzel egyetért, kérem, szavazzon igennel.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Bizottsági tagnak javaslom Bicsák Miklós urat. Aki egyetért, szavazzon igennel.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Horváth István képviselő urat.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Jerausek István képviselő urat.


A közgyűlés 25 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Bogár Ferenc képviselő urat.


A közgyűlés 22 igen és 4 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Külső bizottsági tagnak javaslom Kalmár István urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Magyar József urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Takács Zoltán urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Deiszinger József urat.


A közgyűlés 26 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza:


277/2006.(X.14.) számú határozat

Nagykanizsa Megyei Jogú Város közgyűlése

a Városüzemeltetési Bizottságot 5 fő belső taggal és 4 fő külső taggal létrehozza.

Elnökének: Gyalókai Zoltán Bálint
Belső tagjainak: Bicsák Miklós
Horváth István
Jerausek István
Bogár Ferenc
Külső tagjainak: Kalmár István
Magyar József
Takács Zoltán
Deiszinger József
-t megválasztja.

Marton István: A szavazás minden esetbe minősített többséget igényelt. Ez elsöprő többséggel gyakorlatilag megvolt. Úgy ítélem meg, hogy a pártok betartották az egymás között kötött megállapodást, hogy elfogadjuk egymás jelöltjeit a bizottsági tagságra, illetve elnökségre. Ahhoz, hogy a nem képviselő bizottsági tagok részt vehessenek a bizottságok munkájában, szükséges esküt tenniük, ezért kérem a teremben helyet foglaló nem képviselő bizottsági tagokat, hogy álljanak fel és tegyék le az esküt.


A megválasztott külső bizottsági tagok leteszik az esküt.



4. Javaslat a polgármester illetményének megállapítására (szóban)
Előterjesztő: Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság elnöke


Marton István: Felkérem az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság elnökét, tegye meg a polgármesteri illetményre vonatkozó, a hatályos jogszabályoknak megfelelő javaslatát.

Dr. Kolonics Bálint: A polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. tv. alapján a képviselőtestületnek a polgármester illetményéről az alakuló ülésen kell dönteni. E törvény 3. § (3) bekezdése szerint képviselőtestület a polgármester illetményét a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény 43. §-ának (1) bekezdése szerint megállapított illetményalap, és az alábbi keretek között meghatározott szorzószám szorzataként összegszerűen állapítja meg. Megyei jogú város esetében a szorzó 14 és 15-ös szorzószámban határozható meg. Az illetményalap 37.000 Ft Nagykanizsán. Marton István polgármester úr illetménye a törvényi előírásoknak megfelelően nem lehet kevesebb, mint a volt, tisztségét betöltő polgármesternek. A költségtérítés megállapításáról a törvény 18. §-a rendelkezik, mely szerint a polgármesteri tisztsége ellátásával összefüggő költségek megtérítésére a polgármester választása szerint költségátalányt kell megállapítani. A költségátalány mértékét a polgármesteri illetmény 20, illetve 30 %-a között lehet meghatározni. Javasolom, hogy Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése Marton István polgármester úr illetményét a 14-es szorzónak megfelelő, a törvényben meghatározott minimális összegben, azaz 518.000 Ft-ban határozza meg. A költségtérítést pedig írásbeli kérésének megfelelően szintén a minimális összegben, az 518.000 Ft illetmény figyelembevételével, annak 20 %-ában, 103.600 Ft-ban határozza meg. A szavazáshoz minősített többség szükséges.

Marton István: Bejelentem, hogy a döntéshozatalban személyes érintettségem miatt nem kívánok részt venni. Kérem a közgyűlést, szavazzunk az alábbi határozati javaslatról. A határozati javaslat a következő: Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése Marton István polgármester illetményét 2006. október 1-től a 37.000 Ft helyi illetményalap 14-szeresében, 518.000 Ft összegben állapítja meg. A polgármestert - választásom szerint - illetményem 20 %-ának megfelelő mértékű, 103.600 Ft havi költségátalány illeti meg. Kérek szavazni a határozati javaslatról


A közgyűlés 25 igen (egyhangú) szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza:


278/2006.(X.14.) számú határozat

Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése Marton István polgármester illetményét 2006. október 1. naptól a 37.000 Ft helyi illetményalap 14-szeresében, 518.000 Ft összegben állapítja meg.
A polgármestert - választása szerint - illetménye 20 %-ának megfelelő mértékű, 103.600 Ft havi költségátalány illeti meg.

Határidő: 2006. október 20.
Felelős : Dr. Kelemen Marcell jegyző
(Operatív felelős: Bodzai Tiborné dr. irodavezető)

5. Javaslat alpolgármester választására (szóban)
Előterjesztő: Marton István polgármester


Marton István: Titkos szavazás esetén – tájékoztatásként el kell, hogy mondjam – a Szervezeti és Működési Szabályzat szerint az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság a szavazatszámláló bizottság is, tehát ő bonyolítja a szavazást, megállapítja az eredményt, és elkészíti a jegyzőkönyvet. Ha az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság határozatképes számban nincs jelen, akkor a jelenlévő képviselők közül szavazatszámláló bizottságot kell választani. Ez a része nem aktuális, mert határozatképes számban jelen van az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság. A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 34. § (1) bekezdése alapján a képviselőtestület - a saját tagjai közül, a polgármester javaslatára, titkos szavazással - a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítésére alpolgármestert választ. Javaslom alpolgármesternek Cseresnyés Péter képviselő urat. Kérem, hogy az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság tagjai az elnök úr vezetésével bonyolítsák le a szavazást! Az önkormányzati képviselők szavazólapot és borítékot aláírásuk ellenében a Díszterem előtti körasztalnál a bizottságtól kapnak. A rontott szavazólapot egy alkalommal a rontott példány leadása mellett áll módunkban kicserélni. Szavazni a szavazólapon igennel, nemmel és tartózkodva lehet úgy, hogy a megfelelő személy neve melletti három kör egyikébe egymást metsző két vonalat kell húzni. A szavazólap kitöltése a fülkében zajlik, a szavazatot zárt borítékban az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság asztalán elhelyezett urnába kell bedobni. Aki leadta a szavazatát, kérem, szíveskedjen visszafáradni a helyére. Kérem, szavazzunk! Az alpolgármester megválasztásához minősített többség szükséges.

Cseresnyés Péter: A szavazásban személyes érintettség miatt nem kívánok részt venni.

Marton István: Akkor kérjük az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottságot, hogy bonyolítsa le a szavazást.


Szünet


Marton István: Felkérem az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság elnökét, hogy ismertesse a szavazás végeredményét.

Dr. Kolonics Bálint: Az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság a titkos szavazást lebonyolította. Az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság jelen lévő tagjai voltak: Dr. Varga Eszter, Fertig István, Tóth Nándor, Bene Csaba, Böröcz Zoltán és személyem. Az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság 7 tagból áll, 6 tag volt jelen – tájékoztatom erről a közgyűlést. Papp Viktor külsős tag nem volt jelen, Ő nem volt jelen az eskütételnél sem, tehát Papp Viktor a bizottság munkájában még közre nem működhet addig, amíg az esküt le nem teszi. Kérem erről az Aljegyző Asszonyt, Jegyző Urat, majd intézkedjen, hogy a bizottság teljes létszámban működhessen. A bizottság kiosztotta a jelenléti ív aláírását követően a szavazólapokat. A 26 képviselőből 25 képviselő vette át a szavazólapot – tekintettel arra, hogy egy képviselőtársunk érintettségét jelezte. Az urnában lévő szavazólapok egyeztek a jelenléti íven szereplő aláírásokkal, tehát 25 db szavazólap volt az urnában. A 25 szavazatból 24 db szavazat volt érvényes, 1 db szavazat érvénytelen volt. A szavazólapon Cseresnyés Péter jelölt neve szerepelt. Az igen szavazatok száma megállapításunk szerint 18 db volt, 1 db nem szavazat mellett, és 5 db tartózkodás mellett – ez így 24 érvényes szavazat. Az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság megállapítja, hogy a szavazás eredményeként a képviselőtestület Cseresnyés Péter képviselőt 18 szavazattal alpolgármesternek választotta. Felkérem Polgármester Urat, hirdesse ki az eredményt.

Marton István: Felkérem Cseresnyés Péter, megválasztott alpolgármestert, hogy az esküt tegye le.


Cseresnyés Péter alpolgármester leteszi az esküt.





6. Javaslat az alpolgármester illetményének megállapítására (szóban)
Előterjesztő: Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság elnöke


Marton István: Kérem az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság elnökét, hogy ismertesse a javaslatot.

Dr. Kolonics Bálint: A polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről, és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 3. § (5) bekezdése alapján a foglalkoztatási jogviszonyban álló alpolgármester illetményét úgy kell megállapítani, hogy az ne érje el a polgármester illetményét. A törvény 18. §-a szerint az alpolgármesternek a tisztség ellátásával összefüggő költségei megtérítésére választása szerint költségátalányt kell megállapítani. Költségátalány mértéke az alpolgármesteri illetmény 10 és 20 %-a között állapítható meg. Tekintettel arra, hogy Alpolgármester Úr képviselőként más költségtérítésben is részesül, egy költségtérítés vehető igénybe, Alpolgármester Úr nem tart igényt költségtérítésre, erről Ő előzetesen lemondott. Én ezért javasolom Polgármester Úrnak, hogy az alpolgármester illetményét a közgyűléssel 400.000 Ft összegben határoztassa meg, és költségtérítést Alpolgármester Úr részére ne állapítson meg.

Cseresnyés Péter: Személyes érintettség miatt nem kívánok szavazni.

Marton István: Aki az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottság elnökének javaslatával egyetért, kérem, szavazzon. A határozati javaslat úgy hangzik, hogy Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése Cseresnyés Péter főállású foglalkoztatási jogviszonyú alpolgármester illetményét 2006. október 14. naptól 400.000 Ft összegben állapítja meg. A szavazás minősített többséget igényel.


A közgyűlés 24 igen és 1 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza:


279/2006.(X.14.) számú határozat

Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése Cseresnyés Péter főállású foglalkoztatási jogviszonyú alpolgármester illetményét 2006. október 14. naptól 400.000 Ft összegben állapítja meg.

Határidő: 2006. október 20.
Felelős : Dr. Kelemen Marcell jegyző
(Operatív felelős: Bodzai Tiborné dr. irodavezető)



7. Javaslat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közbeszerzési Szabályzatának módosítására és a Közbeszerzési Bizottság tagjainak megválasztására (írásban)
Előterjesztő: Marton István polgármester


Marton István: A közbeszerzési ügyek további, folyamatos intézése végett szükséges a hatályos Közbeszerzési Szabályzat felülvizsgálata, illetve a közbeszerzési törvény szerint működő Közbeszerzési Bizottság tagjainak megválasztása. Javaslom, hogy Közbeszerzési Bizottság tagjainak az önkormányzati bizottságok elnökeit válasszuk meg Papp Nándor Városfejlesztési Bizottság elnök képviselő elnökletével. Tehát a Közbeszerzési Bizottság elnökének javaslom Papp Nándor képviselő urat. Aki egyetért, kérem, szavazzon.


A közgyűlés 19 igen és 6 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: A bizottság tagjának javaslom Balogh László urat. Aki egyetért, kérem, szavazzon.


A közgyűlés 17 igen és 8 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Dr. Csákai Iván képviselő urat javaslom a bizottság tagjának.


A közgyűlés 18 igen és 7 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Gyalókai Zoltán Bálint képviselő urat javaslom a bizottság tagjának.


A közgyűlés 18 igen és 7 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Dr. Kolonics Bálint képviselő urat javaslom a bizottságba.


A közgyűlés 18 igen és 6 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Végül Tóth László képviselő urat javaslom a bizottságba.


A közgyűlés 19 igen és 6 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja.


Marton István: Javaslom, ennek megfelelően Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése módosítsa a Közbeszerzési Szabályzat 1. számú mellékletét. Ennek a szavazása egyszerű többséget igényel. Kérem a testület tagjait, szavazzanak.


A közgyűlés 19 igen és 6 tartózkodás szavazattal a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza:


280/2006.(X.14.) számú határozat

Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése

1. A Közbeszerzési Bizottság elnökévé
Papp Nándor Nagykanizsa, Herkules u. 21.
tagjává: Balogh László Nagykanizsa, Vörösmarty u. 67.
Dr. Csákai Iván Nagykanizsa, Király u. 23/A.
Gyalókai Zoltán Nagykanizsa, Péterfai u. 1.
Dr. Kolonics Bálint Nagykanizsa, Bajza u. 4.
Tóth László Nagykanizsa, Dózsa Gy. u. 119/C.
önkormányzati képviselőket választja meg.

2. jelen határozat 1. számú pontjában foglaltaknak megfelelően módosítja a Közbeszerzési Szabályzat 1. számú mellékletét.

Határidő: 2006. október 16.
Felelős : Marton István polgármester
(Operatív felelős: Dr. Gyergyák Krisztina aljegyző)


Marton István: Felkérem a frakcióvezetőket, hogy ismertessék a frakciók tagjait.

Bene Csaba: Bejelentem, hogy a közgyűlés FIDESZ frakciója a mai napon 14 fővel megalakult. A frakció két frakcióvezető-helyettessel kíván a későbbiekben tovább működni. A frakcióvezető-helyettesek: Dr. Kolonics Bálint és Bizzer András képviselő urak. Frakcióvezetőnek pedig személyemet választotta a frakció. Tagjai a frakciónak: Cseresnyés Péter, Balogh László, Bizzer András, Szőlősi Márta, Csákai Iván, Gyalókai Zoltán, Dr. Kolonics Bálint, Tóth Nándor, Papp Nándor, Polai József, Horváth István, Karádi Ferenc, Jerausek István és Bene Csaba.

Marton István: Felkérem Tóth László frakcióvezető urat, hogy ismertesse az MSZP frakció tagjait.

Tóth László: A Magyar Szocialista Párt Nagykanizsai Szervezetének önkormányzati frakciója 6 fővel megalakult. Tagjai ABC sorrendben: Bárdosi Gábor Jenő, Bicsák Miklós, Böröcz Zoltán, Dr. Fodor Csaba, Dr. Károlyi Attila, és a frakcióvezető – a szocialista frakció engem választott, Tóth Lászlót.

Marton István: Tisztelt Képviselőtársaim! Kedves Megjelentek! Közeleg az 1956-os forradalom és szabadságharc 50. és a Magyar Köztársaság kikiáltásának 17. évfordulója. Ebből az alkalomból tisztelettel meghívom Önöket és a lakosságot az ünnepi megemlékezésre. A programokat később a tömegkommunikáció minden csatornáján ismertetni fogjuk.
Az ülést ezennel bezárom. Kérem valamennyi képviselőtársamat, és minden kedves jelenlévőt, koccintsunk az előttünk álló négyéves közös munka sikerére!



Marton István polgármester más tárgy és hozzászólás nem lévén az ülést 12.45 órakor bezárta. (Az ülésről készült hangfelvétel alapján ezen jegyzőkönyv a hozzászólások lényegét tartalmazza.)



K. m. f.






Dr. Kelemen Marcell Marton István
jegyző polgármester